افزایش اعتراضات در اروپا به دلیل طولانی شدن جنگ اوکراین

افزایش اعتراضات در اروپا به دلیل طولانی شدن جنگ اوکراین

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: اعتراضات در کشور‌های اروپایی به دلیل طولانی شدن جنگ اوکراین رو به افزایش است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی؛ صد‌ها نفر راهی خیابان‌های شهر لایپزیک در آلمان شدند. حاضران در این تظاهرات علیه کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین شعار دادند. آن‌ها همچنین خواهان حفظ استقلال آلمان و مذاکره با روسیه شدند.

حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارد از آمریکایی‌ها خواستند به کشور خود بازگردند. آن‌ها آمریکا را متهم کردند می‌خواهد مردم آلمان از سرمای زمستان یخ بزنند.

در شهر وین پایتخت اتریش هم تظاهرکنندگان علیه تحریم‌های روسیه تظاهرات کردند. آن‌ها خواهان بی طرفی اتریش شدند. آن‌ها از وزیر امور خارجه اتریش خواستند به دنبال صلح با روسیه و پایان جنگ در اوکراین باشد.

یک معترض اتریشی گفت: اروپا با مشکل بزرگی روبرو است. اگر دولت اتریش اقدامی انجام ندهد توازن همه چیز به هم می‌خورد. این به یک فاجعه ختم می‌شود.

معترض دیگر گفت: همه چیز در اتریش گران شده است. ما نمی‌دانیم وضعیت در زمستان چگونه خواهد شد. ما نمی‌دانیم که بتوانیم خانه‌های خود را گرم کنیم. بسیاری از مردم خانه‌های خود را با گاز طبیعی در این روز‌ها گرم می‌کنند، اما معلوم نیست که تا زمستان دوام بیاوریم.

یک معترض هم گفت: تحریم‌ها نمی‌توانند تغییری ایجاد کنند. ما نباید نسبت به وضعیت موجود بی تفاوت باشیم.

در خبری دیگر؛ شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: بر اساس مطلب منتشر شده در نشریه اکونومیست در میانه افزایش بهای انرژی، شمار تلفات ناشی از سرما در اروپا می‌تواند بیشتر از تلفات جنگ اوکراین شود.

منبع خبر : iribnews.ir