درخت پسته چیست؟

کاشت درخت پسته; به عنوان یک محصول بسیار سودآور، همیشه مورد توجه کشاورزان و باغداران است. کشاورزان پس از کاشت پسته باید مدت زیادی منتظر بمانند تا درختان پسته به ثمر برسند. کاشت، کوددهی، سمپاشی و وجین هرز پسته نقش مهمی در برداشت با کیفیت پسته دارد. در اینجا ما سعی در کاشت بذر پسته داریم. بیایید تمام نکات مهم و ضروری برای کاشت درخت پسته را از نزدیک بررسی کنیم.


 


کاشت پسته چگونه است:


 


نحوه کاشت نهال پسته؛ باید به شکلی باشد که نهال ماده و نهال نر همزمان باهم کاشته شوند تا باردهی درختان شکل پذیرد. برای این منظور باید کنار هر 15 درخت ماده ، یک درخت نر کاشته شود.


 


بخاطر این که کاشت به طور صحیح تر انجام شود، بهتر است  بیشتر درخت نر کاشته شود. به بخاطر اینکه تشخیص درخت نر از ماده مشکل ‌است و احتمال دارد اشتباه تشخیص داده شود، بهتر است تعداد درخت نر را در باغ را افزایش دهید.


 


درخت پسته


 


 


 


فاصله‌ی کاشت درخت پسته چقدر ‌است؟ نکات لازم برای کاشت پسته:


 


در کاشت کاشت درخت پسته یا نهال پسته ؛ بهتر است فاصله مناسب رعایت شود تا با رشد کردن درخت یا نهال، فضا به اندازه کافی وجود داشته باشد. توصیه می‌شود فاصله کاشت هر درخت ، با درخت بعدی حدود 4 الی 5 متر باشد. از آنجایی که درخت پسته؛ در حدود 10 متر رشد می‌کند، در ردیف‌های کاشت درخت پسته، باید 5 الی 6 متر، فاصله گذاشته شود برای هر کدام.


 


 


 


نهال پسته باید قسمت‌هایی کاشته شود که نور خورشید به صورت  کامل وجود داشته باشد. تابش نور خورشید به درخت می‌تواند در باردهی آن، اثرات مثبت داشته باشد. PH خاک برای کاشت درخت پسته معمولا، باید حدود 7 تا 7.5 باشد؛ بنابراین خاکی که حالت اسیدی آن خنثی باشد، برای کاشت بسیار مناسب ‌است.


 


 


 


بهترین فصل برای کاشت پسته چه فصلی است؟


 


بهترین زمان برای کاشت نهال پسته زمانی است که نهال ها خواب هستند. در مناطق گرمسیری، کاشت درخت در پاییز بهتر است. در واقع، ریشه نهال ها باید قبل از فرا رسیدن روزهای یخبندان با محیط جدید سازگار شوند. در غیر این صورت کاشت نهال ناموفق خواهد بود.


 


 


 


آیا امکان کاشت درخت پسته در باغ وجود دارد:


 


کاشت درختان بادام زمینی؛ در باغ ابتدا آب و هوای محل زندگی خود را در نظر بگیرید. اگر اهل یک منطقه گرمسیری هستید، می توانید شروع به کشت بادام زمینی کنید. برای شروع کاشت درختان بادام زمینی در باغ، ابتدا دانه های بادام زمینی را شسته و در یک پارچه مرطوب قرار می دهند. بذرها را با این سس تا یک هفته در دمای اتاق بگذارید. می توانید بذرهای خود را در گلدان یا باغچه بکارید.


 


کاشت بذر پسته بهتر است. این کار را در اواخر زمستان یا اوایل بهار انجام دهید. بذرها را به عمق 2 تا 3 سانتی متر در زمین بکارید و با ماسه بپوشانید. اگر نهال ها در گلدان کاشته می شوند، بهتر است برای کاشت موفق نهال پسته در پاییز یا بهار به باغ منتقل شوند.


 


 


 


شایع ترین بیماری ها و آفات درختان پسته کدامند؟


 


مهمترین آفت درخت پسته شیره معمولی پسته یا شیره خشک است. سیلید پسته حشره کوچکی است که شیره گیاه را می مکد و باعث افزایش کیفیت پسته می شود. این آفت پسته را ضعیف می کند و روی برگ های آن لکه ایجاد می کند.


 


 


 


چگونه آفات و بیماری های پسته را به درستی کاشت و از آن مراقبت کنیم؟


 


برای مبارزه با آفات پسته مانند پسیلیوم باید از تله های زرد چسبنده برای جذب حشرات استفاده کرد. اما راه حل موثرتر ریختن در اردیبهشت است که آفات درخت پسته را به مقدار زیاد از بین می برد.


 


 


 


چند نوع هرس داریم و چگونه درخت پسته را هرس کنیم؟


 


برش فرم و برش فنجانی دو نوع درخت بادام زمینی هستند. هرس فرم برای اصلاح شاخه های اضافی انجام می شود. هرس فنجان شکل کامل فنجان را به درخت می دهد. در این شکل قلمه، پایین درخت نازک و قسمت بالایی آن بزرگ است. در ایران این کاهش به ندرت انجام می شود.


 


 


 


انواع درختان پسته ایرانی و خارجی شامل کدامند:


 


از ارقام و گونه های معروف پسته ایران می توان به پسته کله قوچ، پسته اوحدی یا فندگی، پسته احمد آقایی و پسته اکبری اشاره کرد. انواع پسته خارجی شامل پسته پیترز، پسته رد الپو و پسته رندی است.


 


 


 


خواص و ویتامین های پسته چیست؟


 


کاشت درخت پسته; سپس مغز؛ این شامل بسیاری از ویژگی ها است. پسته سرشار از:


 


 




    • پروتئین



 




    • آهن



 




    • پتاسیم



 




    • سدیم



 


 


 


 


به طور کلی افرادی که بدن ضعیفی دارند یا کم خونی دارند می توانند با خوردن پسته سلامت و قدرت خود را به ارمغان بیاورند.


 


 


 


خلاصه و نتیجه گیری:


 


در این مقاله به تمامی نکات مهم مربوط به کاشت درخت پسته پرداخته شد. به آن پرداخته خواهد شد. این محصول می تواند درآمد خوبی برای کشاورزان و ارز خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.


 


 


 


 باید توجه داشته باشید که درختان پسته معمولاً 7-8 سال طول می کشد تا میوه دهند. بنابراین تا این زمان مردم باید حوصله لازم را برای به بار نشستن درختان پیستوله داشته باشند. با رعایت تمامی موارد ذکر شده می توانید درختان و محصولات مرغوب تولید و روانه بازار نمایید.


 


منبع : https://faranahal.com/product-category/%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%ae%d8%b4%da%a9/%d8%a7%d8%b1%d9%82%d8%a7%d9%85-%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b3%d8%aa%d9%87/

منبع خبر :